Life in Bristol.

I'm here. I'm alive. And I'm loving every moment!

Okej, jag vet att jag inte uppdaterat alls. Forlat! Hotellet vi bor pa har internet, men det kostar £5/timme eller £9 for ett dyng, vilket inte alls kanns vart det for vi ar pa jobbet fran halv 9 till 17 varje dag och sen ater vi och sen ar vi sa trotta sa vi sover. Nu ar jag pa the local library och hanger (min dator ar med, men glomde min adapter till sladden..suck..) Hittills har vi haft hjart- och lungraddning, forflyttningsteknik, massa forelasningar om allt mojligt, fatt traffa vara handledare (min heter Colin, och nej tyvarr Linn han ar ingen snygg miljonar. Eller ja, han kan ju vara miljonar, det vet jag inte, men han ar 50 +, men verkar mycket trevlig och bra!), haft lite IT-traning etc. Imorrn ar forsta dagen pa avdelningen. Nervost! Jag ska vara pa theatre (=operation) och val dar blir det PACU = Post Anaesthetic Care Unit (a.k.a Recovery), vilket ar uppvaket pa svenska. Ska bli spannande!! var 4:e manad ska vi skifta avdelning, sa vi lar oss alla. Sa vi skiftar aven handledare, vilket betyder att vi typ har 1 ars inskolning! LOVELY! (Kanner att jag kommit till ratt land, alla sager lovely till allt. Lovely!)

Det var jobbet. Allt ar toppen med jobbet! Sjukhuset ar ju nybyggt, sa alla maskiner, sangar, ja allt ar helt sprillans!! Dessutom far vi gratis skor! Och gratis mat upp till £25 pa hotellet! Vi borjar fundera lite pa vad baktanken ar.. Svensk som man ar sa kanns allt nastan lite for bra for att vara sant.

Nu till husjakten. Jag, Maria (fran Bollnas) och Josse (fran Junsele med en pappa som ocksa heter Roine, vad ar oddsen liksom?!) tankte hyra ett hus och dela pa. Lovely! De andra tva skandinaviska tjejerna, Frida (Gbg) och Veronica (Trondheim) vill bo sjalva. Sen ar det aven 3 tjejer fran Portugal, men de ska vara pa ett annat sjukhus, sa de ska bo en ratt sa bra bit bort. Ja, men husletandet i alla fall. Vi letar hus i Fishponds (Fiskdammen), darfor det ligger mellan sjalva stan och jobbet. Vi har redan spanat in Dromkaken (Josse lat mig sa snallt vara Bjorn Skifts och hon skulle vara Susanne Reuter), hall tummarna for den pa lordag da vi ska pa visning!

Ja, annars da. Imorrn efter jobbet tankte vi hanga lite pa the local pub, lordag blir husvisningar, ev. gora stan (shoppningen ar guld, sa till ni som tankte halsa pa - kom med en tom vska och fyll den har!) och se vad utelivet i sjalva Bristol har att erbjuda.

Har ar det snowdays, vilket betyder att folk inte tar sig till jobbet elelr skolan nar det snoat nan mm. Sa vi funderar om vi kommer vara de enda pa jobbet ibland, haha!

Nu vet jag inte mer vad jag ska skriva. Har inte skaffat engelskt SIM-kort an, men hor av er som vill ha numret, for jag kommer inte lamna ut det har.

IDAG HAR CAROLINE AHLBACK TAGIT SJUKSKOTERSKEEXAMEN!! GRATTIS!! Jag ar sa stolt over Dig, vannen!! Hoppas posten kommer snart;)

Puss

Kommentarer
Postat av: Pia

Yes! Finally an update! Som jag har väntat! Började bli lite orolig då jag inte hört ett pip från dig sen du åkte. Hade faktiskt tänkt ringa din mamma idag för att kolla om hon hade hört nåt och hur det verkade osv. Men efter denna långa uppdatering så känns det lugnare. Jag hoppas du förstår att jag vill ha ditt nya nr så fort du skaffat det! (Gör det gärna snart)



Jag hoppas också att du har styrt upp Skype! Då ni flyttar in i Drömkåken måste internetanslutningen vara tiptop!



Låter iaf toppen med jobbet, toppen med huset och kul att du har några trevliga tjejer att hänga med. Hoppas dom håller stilen och inte blir som LH så fort ni bor ihop! :P



Jag är superpeppad på England! Vill höra allt!



Pussar o kramar och så lite kärlek på det!

/Pia

2010-01-14 @ 20:55:42
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Härligt med uppdatering, och tack för mailet :D



Hoppas du ändå kan uppdatera korta små inlägg, bara så vi får en liten bit av kakan ;)



PUSS

2010-01-14 @ 21:12:10
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Karro

LOVELY!!! Tack för the update, vi ses snart!! så långt är det inte till påsk :) ja hoppas ni får huset och att ni får en bra internetuppkoppling så man får sin dagliga dos av Julia :)

Puss å Hej

2010-01-14 @ 22:41:45
Postat av: Ida

Ååh vad underbart att läsa att du har det bra :)Låter ju kanon med shyssta tjejer och ett trevligt arbete. Jag håller tummarna för drömkåken ;)



Ha en härlig helg! Kramar

2010-01-14 @ 22:48:57
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: kiina

Hej älskade vännen!

Så skönt att höra från dig, vart nästan lite orolig.. =)

Så underbart allt verkar, är lite avundsjuk!

Då tar jag med en extra väska när jag kommer och hälsar på i Drömkåken ;)

Ha det så jätte bra!

puss puss

2010-01-15 @ 09:08:08
Postat av: Caroline

Tack kära vän!! Haha, jag älskar ditt röstmeddelande :)

Vad bra du verkar ha det. Underbart. Det förtjänar du verkligen :D Puss

2010-01-15 @ 11:05:30
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/
Postat av: Cilla

Åh det låter verkligen som du har det toppen! :) Ser fram emot mer uppdatering fram över.



Kram

2010-01-17 @ 00:13:19
Postat av: Maya

Dig verkar det inte gå någon nöd på. ;) du verkar ju ha det toppen! Så kul att höra! Det är så kul att du fått den här chansen!



Hoppas ni får drömkåken, så kommer jag o Pian och hälsar på. :-*

2010-01-17 @ 13:52:22
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Madde

Åh så avundsjuk jag blir!

2010-01-18 @ 11:14:39
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Karro

Julia Darling!

Nu är min resa bokad vi är i england mellan 31/3-6/4. :)

puss puss

2010-01-21 @ 12:30:17
Postat av: Maria

Hej vännen! Gudars vad jag har sökt efter din blogg på google, jag formaterade ju om datorn så alla mina favoriter försvann, men nu är du tillbaka i favorit-listan=). Hoppas du har det fint där borta. Längtar efter att få snakke lite med dig! Här i Norge knallar allt på, känns som om vi varit här ett bra tag nu, he he men det är ju bara tre veckor på måndag och vi har tre månader kvar här. Känns som om tiden bara rusar förbi.. Men vi har det riiiiiiktiiiigt bra här iaf!! Hoppas du kan komma hit så jag får visa dig hur fint och härligt allt är. Vore grymt om du hade ngt nummer man kunde nå dig på, eller skype!! Hejja på med hus letandet (välj ett hus med internet!!) PUUUUUUUUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

2010-01-21 @ 22:07:39
URL: http://sykepleiersker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0