Called in sick today.

Jag har nästan ingen röst, min bröstkorg smärtar, jag hostar som en tbc-smittad och känner mig hängigare än en gamtants bröst.. Ja, så jag fick ringa och säga att jag är sjuk idag. Skit också! Har inte haft en sjukdag från jobbet eller universitetet när jag gick där heller, så det blir inte en sjukdag på typ 3 och ett halvt år.. Känner mig dålig, i bemärkelsen att jag är en vekling som borde vara på jobbet, men ligger hemma i soffan och hostar av mina revben. Försöker tänka att det ändå är både för mitt och patienternas bästa, eller hur? (Snälla, uppmuntra mig till att jag gör det rätta..) Man kan inte alltid vara på topp.

Nu ska trötter vila.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0