Första natten.

Som sagt så blev jag ju inkastad direkt i arbetet. Gick rätt bra. Förutom att jag slumrade till.. Jag var vaken 24 timmar igår, och då räknar jag bort ca 1 timme jag hann sova på flyget och ca 1 timme jag hann sova här innan jag började jobba.. Idag sov jag till kl 15, var ju tvungen gå upp och hinna handla, annars hade jag nog sovit fortfarande.

I alla fall. Mycket trevliga arbetskamrater! De jag träffade i alla fall. Det bor ca 24 stycken på sjukhemmet (ok, vi kan väl kalla det äldreboende, jag bara försvenskar vad dom säger, he he).

Usch, jobba natt alltså. Snacka om att tiden går fruktansvärt sakta. Och så är det mörkt när man vaknar, så man inte får så bra bilder..

När jag hoppade av tåget träffade jag en söt gammal farbror som också skulle med färjan över till Eidfjord, så han hjälpte mig hela vägen därifrån. Han betalade t.o.m färjan åt mig och sa "Velkommen til Norge!". När jag berättade att jag skulle till Eidfjord och jobba som sjuksköterska (här säger dom sjukepleier, i Trondheim sykepleier), bugade han sig lite smått och sa samma sak igen. Skön filur det där! Han berättade en massa om områdena vi körde förbi, så nu har jag ex. lärt mig att byn/staden Voss har mest OS-medaljer genom tiderna i Norge, om han inte misstog sig. Och att Voss även har en extremsportvecka varje sommar, med paraglides och fallskärmshoppning etc. Lät hur kul som helst! Voss är där tåget stannade.

Äh, hur kul är det här att läsa, jag slänger in lite bilder istället.

     

Så där, mer orkar jag inte, datorn och kameran spelar mig ett spratt. Men första kortet är utsidan av där jag bor och sen är det omgivningen. Fint va?

Kommentarer
Postat av: Madde

Andra och sista bilden ser ju ut som om de är tagna ut en saga :) Jättemysigt :)

2009-11-17 @ 19:28:45
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Julia

Ja, men känns lite som att jag är i en också=) Ska ta mig till vattenfallet på min lediga dag, och hoppas att det är bra med vatten i det=)

2009-11-17 @ 19:32:18
URL: http://jooleeah.blogg.se/
Postat av: Ida

Men så fantastiskt vackert :) Kul att det känns bra med arbetskamraterna, det gör ju mycket om de är trevliga :) Kramen

2009-11-17 @ 22:09:07
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Ser riktigt toppenfint ut! Jag blir inte besviken. Men ska bli kul att se sen också då du kan gå ut på dagtid och fota. Och utforska. Så spännande!



Härligt att höra att första natten gick bra. Hoppas du är piggare i natt!



Och vilken gullig farbror!



kram på dig!

2009-11-17 @ 23:36:37
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0