Solsiden.

Igår efter jobbet tog jag ju då bussen till Trondheim. På vägen dit höll jag på drunkna i utsikten! WOW! Lite fjord, lite solnedgång = vilket foto tillfälle! Synd bara att jag satt på en buss, vars chaufför körde som busschaffisen i Malaysia! Galning!

Inne i Trondheim skulle jag ju då hitta till det där köpcentret, Solsiden, som var öppet till kl 21. Hade studerat en karta på google maps och fast jag inte tog den vägen jag sett på, så hittade jag rätt! Hittade en jeansskjorta och en mystjocktröja (som det var rea på, 99 norska kr, vilket typ blev 126.76 svenska och den hade kostat 299 norska, fynd!) på Voice of Europe. men kavajen jag ville ha därifrån var slut i sortimentet (skit!) och leggingsen hade inte kommit in än (skit..). Sen fanns det ärligt inte så många mer bra affärer på det köpcentret.. Eller ja, H&M och såna, men jag tänker ju inte köpa saker på såna affärer som finns i Sverige.

Sen gick jag och vandrade runt i Trondheim tills bussen hem gick. Vilken mysig stad! Måste åka in nån dag under dagen, så fler affärer är öppna. Och så vill jag ju se Nidarosen, domkyrkan, som ska vara så fin!

I morse träffade jag chefen på sykehjemmet. Vi pratade om när jag skulle komma tillbaka och så och han sa att han hört att jag ville ha nån dag ledig när jag kommer nästa gång. Trodde dom verkligen att jag ville jobba 33 dagar i sträck?! Jag sa att jag verkligen behövde det, eftersom att det efter "bara" 12 dagar är rätt slitsamt och då säger han: "Bra att du är ärlig med hur mycket du känner att du klarar av att jobba." Haha, tyckte det var lite komiskt. Undra om man får jobba hur mycket man vill i Norge eller..? Hemma är det väl max 7 dagar i sträck? Tänk på pengarna, sa Beate på bemanningsföretaget. Visst gör jag det, men jag vill ju ha ett liv också.

I bilen på väg till jobbet såg vi två älgar på en äng. Hade också blivit en bra bild. Var så där mysigt frostigt i gräset och med lite älvdans runt omkring. Ahh, vintern..

Nu blir det manekängshow!

 

Och så lite Trondheim

 

Och så måste jag visa vad mitt nya goda, ekologiska och nyttiga te också ger för tips



Nu är det två dagar kvar och jag längtar hem. För att jag ska till Skelet, kan det bli bättre?!

Kommentarer
Postat av: Veronica

tack så mycket :) ja det är ju mycket roligare om man hittar butiker som är udda som man inte kan handla i hemma ju! Tycker det finns för lite "fristående" butiker faktiskt

2009-10-21 @ 15:45:41
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Pia

SKA BLI SÅ KUL NÄR DU KOMMER!!!



Trondheim såg fint ut, men lite suddigt ;) Stativ!



Och är det inte lite Yogi tea jag ser? Mums!

2009-10-21 @ 16:18:49
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Veronica

JA MEE! jättefina grejer ju. Hoppas jag hinner fynda lite. Ska till stan på måndag!

2009-10-21 @ 17:37:03
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Veronica

jaja bara du inte kopierar allt ;) nä klart du får göra streck om du vill :)

2009-10-21 @ 18:03:04
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Madde

Va skön tröjan såg ut att vara :) Äkta du också :)

2009-10-21 @ 20:25:41
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Linn

Så fin bloggen blev, bra jobbat Pia!

Kul att se dina fynd, dom var verkligen fina :)

Ikväll har jag o F gjort 43 chokladbollar till dopet ;-)

Ses snart! Hur länge blire att du stannar???

Kramis

2009-10-21 @ 21:31:58
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ida

Supersnygga fynd, jag diggar jeansskjortor rejält mycket :)

Ååh önskar jag kunde vara i Skellet till helgen. Om du ska jobba i London så måste jag ju komma och hälsa på nu när jag är så bevandrad där ;)

Kramar

2009-10-21 @ 22:01:56
Postat av: Veronica

varsågod :) ta strecket du! :) när blir bloggen klar? med nya looken tänkte jag på?

2009-10-21 @ 22:45:19
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/
Postat av: Veronica

okej blir nog bra tillslut! natti!

2009-10-21 @ 23:15:00
URL: http://livetivitavillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0