Psykdoktor Sandlén?

Idag, tredje dagen på raken på gamla jobbet (kul!), var jag rondansvarig och kände mig minst sagt ringrostig. Fick bekänna min ca 2 månaders jobbfrånvaro för läkarn på morgonen, så han skulle ha överseende med mig. Dagen rullade på riktigt bra, visst det fanns saker att göra hela tiden, men det är som vanligt där. Vid dagen slut var det en psykkonsult som jag inte riktigt tyckte visade sin positiva anda och sa med suckande ton till "min" läkare: "Ja, man kanske ska bli psykdoktor!" Varav han svarar: "Det tror jag du skulle passa som!" Hm, där ser man, man kanske får sadla om?! Sedan, när vi bara hade kvar tre patienter sa jag till "min" läkare: "Det här gjorde vi riktigt bra!" Han svarar: "Och du som var orolig i morse, det gick ju jättefint!"

Jag pustar ut och går hem med ett leeende på läpparna!

Ikväll är det fest hos Evas kompis. Ska bli trevligt med lite nytt folk! Dags att få lite rullning på hjulen, så jag inte kommer sist som jag alltid gör annars (?).

Jag hostar och nyser och snorar. Och jag som ska vaccinera mig till veckan..suck.

Hoppas alla har en bra Alla helgons dag och Halloween!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0