Lång dag, beröm och jobb resten av hösten.

Idag trodde jag skulle bli en vanlig dag, dvs. 8-17. Men tydligen är onsdagar 8-21-dagen, så jag sa att självklart går det bra. Kan ju lika gärna sitta och läsa där och få betalt som att sitta och läsa här. Hände faktiskt ingenting mellan kl 17-20, då hon skulle vändas. Fick världens godaste mat av dottern idag till middag för att jag stannade också. Stark kyckling med ris, god sås och grönsaker. Mums!

Jag fick beröm idag av dottern till min patient om hur bra det fungerade och de var så glada och undrade om jag ville stanna till december och jag kunde bara inte tacka nej till jobb, så jag sa ja! Så nu blir det här fram till den 23 oktober, hem till Skelet 23-26 oktober, hem till Öret 26 oktober till ungefär 1 november och sen 12 dagars jobb, ledig varannan helg osv. fram till 18 december. Kjempegreit!

I helgen ska jag jobba lördag från kl 8 ända (eller blev det där rumpa? Eller ska det vara enda? Var är stavnings-Hitler när man behöver henne?!) fram till söndag kl 17. Det är lite lite personal på sykehjemmet i helgen, så jag ställde upp att sova över. Blir nog bra. Ska få tv, dvd, internet osv. så jag ska nog hålla mig sysselsatt. Är The Lake House på tv på lördag, bara en sån sak gör mig ju jätteglad!

Ja, som sagt (om jag nu sagt det tidigare), så får den som vill gärna komma och hälsa på på mina lediga helger. Om jag inte väljer att åka hem (Skelet eller Öret). Men hör av er, vore kul att utforska Trondheim eller nån annan del tillsammans med någon. Tydligen är City Syd, ligger ungeför mellan Klæbu och Trondheim, ett av de största köpcentra i hela Norge! Om det kan locka, trots att det är dyrare här, kan det ju finnas massa fina saker som inte finns på andra ställen.

Nu börjar det bli långt och ointressant. Tack för alla boktips!

Dusch och säng och upp till jobbet! På fredagkväll ska jag till City Syd, kanske det får bli en ny bok?

Just ja, min bok, Tidresenärens hustru, hade tydligen biopremiär i fredags. Men typ bara i Sthlm. Är med hon, Rachel McAdams som spelar Allie i The Notebook. Jag vill så gärna se den, helst nu, fär boken är slut..

Okej, nu så, hejdå.

Kommentarer
Postat av: Pia

Är så stolt över dig och att du är så proffsig att du direkt får fortsatt anställning fram till jul! :D Grejt!



Hoppas du pysslar på med lite av idéerna jag gav dig också! :)



När du fått internet på jobbet så kan vi ju kommunicera lite där också då du får tråkigt! Och visst vet du att du kan kolla massa tv-serier gratis på nätet?



Puss o kram

2009-10-14 @ 23:10:32
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

GRATTIS till jobbet!!

Nu väntar bara jag och Svante på bilder :)



Haha coolt med me&i plagget!

2009-10-15 @ 10:27:02
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Grattis till jobbet!! Skitbra ju!! Roligt med långt inlägg. Kram

2009-10-15 @ 16:06:57
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0