Du er svensk, jeg er norsk.

Idag frågade en tant mig om jag var svensk. Ja, sa jag då. Då sa hon: "Du er svensk, jeg er norsk. Toan, er det toalett?" Haha! Ibland måste man verkligen tänka på vad man säger. Norskan här är svårare än i norra delarna av Norge, i alla fall för mig. Men jag gillar jobbet, dom är fina dom jag jobbar med. Igår gick jag hem med ett leende på läpparna. Idag var första gången jag jobbade kväll, imorgon blir första dagspasset. Var lite mer rörigt idag, än på natten och tydligen är det mer rörigt på morgonen. Men det ska nog fixa sig.

Igår gick jag på tur. Så otroligt vackert det är här! Tyvärr kan jag inte visa er med bilder, för så här var det. Stora kamerans batteri dog på vägen och så tänkte jag: "Ha, rutinerad som man är så har man ju med sig två kameror!" och log förnöjt för mig själv och tog upp den lilla. Det visade sig bara att den inte heller hade laddat batteri. Så fruktansvärt ORUTINERAT av mig!! Tur jag hinner gå den turen igen! Dessutom höll jag på gå jättemycket vilse. Helt plötsligt var jag bara hemma och jag trodde jag skulle gå runt etthelt berg till för att komma hem.

Jag ska mest troligt få låna en bil när jag är ledig nästa vecka, då blir det att åka till Vøringsfossen. Sen får vi se mer vad jag ska hinna uppleva på mina 3 sammanlagt lediga dagar.

Puss

Kommentarer
Postat av: Pia

Nämen, Julia!

Konka runt på två st kameror och ingen som har batteri? Det lät faktiskt både orutinerat och jobbigt (och ovärt). Men å andra sidan så borde du ju aldrig göra om det nu ;)



Ser fram emot många fina bilder från både turen och fossen.



Härligt att höra att du trivs på jobbet. Och det måste ju ändå vara lättare att förstå eidfjordskan än antwerpskan ;)



Puss puss

2009-11-20 @ 09:26:32
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0