2008-2009.

Det var ju ett bra tag sen jag skrev. Har haft väldigt mycket att göra och prioriterat annat när jag varit ledig. Sammanfattning sen dess:

Julen hemma bestod av en sjukstuga; mamma med lunginflammation och jag med förkylning/feber som de flesta andra. Men ändå var det underbart mysigt, som det alltid är att komma hem. Älskar hemma och dom hemma. Uppesittarkväll hos min bror, trevlig tillställning! Julafton var mysig. Jag var tomte. Tydligen en rätt skrämmande sådan. På Juldagen hade jag och Kicki jävligt roligt (ursäkta språket!)! ;D Annandagen bestod av jobb på kära gamla Statt, vilket var mycket trevligt! Sedan bestod julen av lite fika på stan med härliga vänner och mys med familj och släkt. Julfest med Statt hann jag också med, där jag fick Skellefteå-spelet i julklapp, provade Guitarhero för första gången och drack goda drinkar. Härliga människor det där! Sedan var det den årliga traditionen (2:a året i rad) att ha vinkväll med Carro, Kicki och Linn hemma hos Carro. Väldigt mysigt och känslosamt som alltid! Nyårsafton i snoret och svettets tecken, men man är ju inte den som är den, så jag var med ändå fram till kl 01 ungefär! Lika trevligt som sist hos Kenneth och Cecilia! Ja, sedan var det lite plugg, men det är ju inge kul att ens tänka på. En underbar tid hemma som sagt! Tack alla medverkande! :)

Efter jul när jag kom tillbaka hit har det varit skola, drinkkväll på Lilla Örebro, middagar med Marcus och Maria m.m, m.m :)

Nu har jag precis haft examination på en Vårdkommunikationskurs, vilket betyder att jag är helt ledig fram till fredag och DÅ händer det grejer! Det kanske alla vet vid det här laget, men till er som inte vet så åker jag till Belgien på fredag och har mina sista praktik där i 15 härliga veckor! Det börjar med två veckors språkkurs i nederländska, får se hur det utvecklar sig. Idag/i veckan har jag sagt hejdå (=vi ses snart!) till de flesta. Känns lite konstigt att inte vara här med alla andra i vår, men det är sånt man får ta! :) En vår i Belgien är ju inte fy skam enligt mig (resgalning!)! Om ni vill kan ni följa min resa på resdagboken.se (klicka här). Spännande tider, hehe.

Jag kan väl sammanfatta 2008 som ett år av stor glädje och stor sorg. Ni som vet, ni vet. Man måste dock ta nya tag, men man glömmer aldrig.

Kommer sakna er alla, men tiden går fort, ses snart igen!

Pratade just med Kicki, vad underbart det är med vänner som dig.

Bilder
Sthlm med Maya och Pia:

             

Julafton:
     

Juldagen:
       

Vinkvällen:

 

Julfesten:

   

Nyårs:

       

Lilla Örebro:

           

Middag med M&M:

     

Så, nu skriver jag nästa gång i Belgien! Puss


Kommentarer
Postat av: Maya

Härligt med en update. Gillar bilderna. Ibland är tydligen jag o Pia extremt lika varandra. Men det är bara bara ibland. :P

Hoppas du får det underbart i Belgien!

Puss puss

2009-01-14 @ 17:17:52
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, vilken härlig uppdatering! Men jag är fortfarande lite ledsen över att vi knappt hann ses nåt alls under hela julen. Skulle tro att vi träffades ca 5 timmar totalt! Och bara 2 ggr. Och nu kommer jag inte att ha råd att hälsa på dig i Belgien heller. Det kommer att ta evigheter innan vi ses! Och vi måste hinna pratas vid innan du åker. Men nu är klockan så mycket att jag vågar inte ringa...

Kan vi prata imorgon kväll? Jag hoppas verkligen att du får en helt underbar resa! Och det är jag helt säker på att du kommer att få också.

Jag tycker att du ska skaffa Facebook nu innan du åker. Då kan du hålla dig uppdaterad/underhållen där!



Massor med pussar och kärlek!

Pia

2009-01-14 @ 22:51:07
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Pia

Hejhej!



Jag LÄNGTAR tills du ska skriva lite om Antwerpen!



Puss

2009-01-16 @ 22:11:26
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0