Dilemma.

Kan börja med att säga: Nej, jag vet fortfarande inget om England. Och nu blir dilemmat med det hela bara större. Har fått erbjudande om jobb här i minst 8 månader + ett första handskontrakt på en jättefin lägenhet (har i och för sig inte sett den, men jag tror på Sanna och Fabian)! Örebro lockar bara mer och mer och dilemmat med VAD GÖRA?! växer sig bara större! På måndag blir det att ringa England, måste ju få veta nu, så ingen annan får lägenheten här. Jobbet ligger vilade tills jag fått svar från England, så det känns bra. Sen blir det att ringa Norge och fråga vars mina M O N E Y är.

Annars då. Kom hem i måndagskväll. Jobbade torsdag och fredag på det bästa jobbet! Myst med mina fina vänner! Jobbat natt för första gången på bästa jobbet och det var tydligen den lugnaste natten i historien och dessutom var det natten till Lucia! Sen blir det Luciamys ikväll i kyrkan, vaccinera på måndag, jobba på ava på tisdag, fest onsdag, flytta fredag (JIPPI!!) + fest, fest lördag, SKELET SÖNDAG!!

Vad skulle ni gjort om ni hade mitt dilemma?
England
; nytt, spännande, osäkert, otroligt jobb, dyrt boende, ensam, utomlands.
Örebro; fin lägenhet, bästa jobbet i Sverige, gammalt (?), inte ensam, trygghet, Sverige.

Fast samtidigt, jag vet ju inte ens om det kommer bli ett dilemma, blir ju bara det OM jag får jobbet i England.

Har jag blivit en fegis på sistone?!

Kommentarer
Postat av: Kiina

Hej gumman!

Jag tycker så klart att du ska åka till England om du får jobbet där, är ju en fantastisk chans!!



Men... av rent egoistiska själ tycker jag att du ska ta jobbet och lägenhetn här!! ;)

puss puss

2009-12-13 @ 18:44:33
Postat av: Linn

Håller med Kina, tänk om du får jobbet i England och tackar nej och sen ångrar dig om några år när du kanske har sambo (och barn:))

För det är ju utlandsjobb som du pratat så mycket om "den dagen du blir klar syrrra"

Men det är du som ska känna efter!



Men ångrar du Belgien? Hade du hellre varit i Örebro med dina fina vänner och på trygga skolan? Ist för ensam och osäkert i Belgien? Samma dilemma nu, typ!



PUSS!

2009-12-13 @ 19:55:03
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Pia

hej Babe!



Jag tror att du har blivit lite avskräckt efter Eidfjord, där det väl blev väldigt ensamt?



Jag tror absolut inte England kommer att bli särskilt ensamt! Du kommer att lära känner människor på jobbet (till skillnad från i Norge då du jobbat själv), du kommer att lära känns randoms, kanske madde också får jobb där?



Du är ju SOCIAL! Då lär man alltid känna folk! Dessutom är väl Bristol rätt stort? = det finns alltid massor att upptäcka och göra?



Det är klart att det skulle kunna vara skönt att stanna i Örebro och det känns säkert jätteskönt att vara hemma igen efter att ändå ha bott där i tre år.



MEN tänk noga igenom av vilken anledning du stannar i Örebro i så fall!



Och som Linn sa: du har ju pratat om utlandet under hela utbildningen! Det är rätt stor risk att du ångrar dig om du inte åker.



OCH om det inte skulle funka bra i England så kan du ju alltid packa väskan och komma hem igen! Örebro finns ju kvar! :)



Jag tycker du ska prova jobbet om du får det.



Men självklart ska du göra som det känns bäst.



Puss!

2009-12-13 @ 20:05:49
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Pia

Angående min blogg o mina bilder så är det nya objektivet jag använt senaste två inläggen ;)



11 dagar! :*

2009-12-13 @ 22:42:10
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag har nog smittat av mig av min feghet på dig. Jag ber om ursäkt för det ;) Lovade inte vi varandra att vi skulle ta jobbet i Bristol även om den andra personen inte fick sitt? Fast så var vi ju också så himla optimistiska. Jag själv är nog för feg att åka till England så där själv. Nu när jag inte fick jobbet. Men de jag pratade med i Stansted som också sökte jobbet verkade vara jättetrevliga. Så ensam tror jag inte att du blir :)



Dessutom kommer du ju snart att ha en engelsk legitimation? Vad ska du med den till om du inte ska åka dit och jobba? Vad ska jag med min till om jag inte ska åka dit och jobba? Dvs. jag måste ta mig i kragen och bli mer modig ;)

2009-12-14 @ 13:58:31
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Karro

Självklart tar du jobbet i England :) se på mig, sitter med 2 barn och sambo och tar mig ingenstans, det är din chans nu!!



Örebro finns kvar och jag tror helt klart du kommer lära känna folk, du är ju min bästaste Julia!



Dessutom kommer du vara på ett och samma ställe inte bli inslängd någonstans i ensamma norge :)



2009-12-14 @ 18:46:46
Postat av: Karro

Vet inte vart min inlägg blev av?!



Jo såhär skrev jag

Såklart du ska ta jobbet i England om det blir så, finns ingen tvekan. Gör det innan det är försent, jag önskar jag fick den chansen men jag är liksom fast med man och barn :) (vilket jag är lycklig över också)

Du kommer snabbt lära känna människor och bli omtyckt, hur skulle inte bli så, Min bästaste Julia :D

Det blir inte som norge, du kommer vara på ett och samma ställe även om man nu cirkulerar på sjukhuset (det kanske andra också kommer göra) och du kommer få en annan gemenskap.



Puss å hej (dags att fortsätta jobba)

2009-12-14 @ 18:52:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0