12 fordon senare.

Då var jag framme i Eidfjord. 12 fordon senare. Sannas bil, tåg till Sthlm, Arlandaexpress, flyg till Bergen, flygbuss, tåg, buss, buss, minibuss, färja, buss och bil och äntligen är jag här. Jag blev hämtad av chefen, Solveig, i Eidfjord sentrum (norskar stavar med S, jag har inte stavat fel), sen fick jag åka med henne till mitt nya jobb där jag fick en liten rundtur och lite brandinstruktioner. Och så fick jag veta att jag börjar jobba redan ikväll. Allvarligt så kommer jag kanske inte fixa det, har varit uppe sen kl 05.30 idag.. Börjar kl 22 och jobbar till 07.30. Och så blir det två nätter till efter denna och efter sista natten när jag slutat kl 07.30 ska jag börja om samma dag kl 14. Tufft schema.

Sen fick jag lite mackor med mig, för mataffären stänger kl 17. Nu är jag på landet (Solveigs ord, inte mina). Kom hem till mitt nya boende. Bor på ett turisthem (tro det hette så). Är som ett lägenhetshotell kan man säga, med egen ingång. Känns som att jag bor i en lite stuga, mysigt. Inte riktigt samma lyx som sist, men helt ok. Undrar vars jag ska tvätta.. Har även varit förbi macken och köpt mig en pølse.

Nu ska jag duscha och sen sova ca en timme. Håll tummarna för att jag tar mig igenom natten.

Kommentarer
Postat av: Ida

Självklart håller jag tummarna :) Ser framemot att få se bilder från ditt nya boende! Puss

2009-11-16 @ 19:52:42
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Pia

Hoppsan! Det lät tufft. Men jag hoppas att du hunnit vila en hel del på alla olika färdmedel du kuskat runt i.



Håller tummarna för att du inte försover dig första dan! :) Jag tror du fixar det!



Ska bli spännande att höra nästa uppdatering om hur jobbat var och så småningom få se lite bilder! :)



Kramkram

2009-11-16 @ 23:03:41
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag var på väg att skicka ett mess åt dig, fast ångrade mig när jag kom på att jag kanske väcker dig.



Hur gick natten??

Krmar

2009-11-17 @ 14:37:52
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0