Att röra någon okänds kalsonger.

Glad i hågen (?) går jag ner mot tvättstugan, och ser fram emot en fredagskväll bland smutsiga kläder (?) och upptäcker att någon har SINA kläder i MINA maskiner!! Jag blir tokig, går ut och kollar på tavlan vem som har tiden före mig och upptäcker att det är INGEN som har tiden före mig. Det är alltså någon som bara slängt in sin tvätt och hoppats på att ingen ska tvätta just den tiden fast jag har min kolv i hålet, eller vad?!?! Lite smått (?) förbannad går jag upp i lägenheten och väntar ut att maskinerna ska bli klara. Jag går ner igen och maskinerna står stilla. Yes, tänker jag och går närmare och upptäcker att den där tvätten är KVAR! Åhhhh!! Jag tar ut den och lägger (?) den i en korg och varenda sekund tänker jag på hur äckligt det är att röra någon okänds kalsonger med min händer..fast dom är rena.. Och nu slår det mig att jag inte tvättat händerna efteråt..usch..

Förra veckan hade någon tagit ur vår tvätt ur torkskåpet,
fast det fanns ett ledigt bredvid. Då var jag näst intill överhettad av ilska!!

Varför händer detta jämt mig?!

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, det är så jobbigt att dela tvättstuga med hela huset!!!

Jag drömmer verkligen om att ha en egen tvättmaskin i lägenheten. Men tyvärr rymmer vi ju ingen :(

Annars hade jag nog köpt en för länge sen!

Det är ju verkligen bara problem.

Ingen ledig tid förrän om två veckor, folk som bokat som inte använder sin tid, folk som har kvar tvätt i maskinerna, folk som lämnar kläder i torkrummet, trasiga maskiner, värdelösa torkrum och ibland kan vattnet vara avstängt utan förvarning!

Sånna gånger längtar man tills man har hus med egen tvättstuga!

Då slipper man dessutom tvätta typ sex maskiner på samma dag som man omöjligt kan hinna torka och vika undan...

Hoppas du får en trevlig kväll i övrigt!



Massa pussar, ¨

Pia

2008-09-26 @ 21:59:36
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

vi har en mycket smart lösning som du kan tipsa din bovärd om :D Man kommer inte in i tvättstugan om man inte har bokat, det är grejt! Då kan ingen tjuva tider eller kläder! Hoppas du får en bra helg! kram

2008-09-27 @ 00:39:21
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0