Kvällen då jag blev en äkta norrlänning.

Ikväll har vi bakat pepparkakor! (Jag vet, lite väl tidigt kanske..) Och druckit glögg! Ja, jag har faktiskt druckit glögg och tyckte att det var gott. Det var gott och det var hjortronglögg.. (KORS I TAKET!) Det tog alltså två år söderut för att bli en äkta norrlänning. Enligt mig älskar alla norrlänningar hjortron, i alla fall hela min familj, men jag har aldrig tyckt om det, inte ens lite. Men nu får jag väl be Farmor om lite varma hjortron och glass när jag kommer hem till jul! MUMS?!

 
 
 

Mm, min Joakim.
P.S. Lägg märke till de "annorlunda" pepparkakorna. :) D.S.

Kommentarer
Postat av: Kiina

Åh vad mysigt, blev som oxå xugen på att baka pepparkakor =) Fast lite i tidigaste laget är det allt =)

Puss

2008-11-14 @ 09:11:11
Postat av: Pia

Åh, jag är så peppad på GLÖGG och pepparkakor. Mest glöggen då... :D

Funderar på att ta en liten kopp ikväll (har köpt bag-in-box-glögg) men tror jag ska vänta till imorgon. Bygga upp peppen lite till!

Hjortron är väl ok, men inte mina favoritbär.



Puss

2008-11-14 @ 22:12:00
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Ida

ÅÅÅåh så mysigt. Tror minsann jag ska fråga damerna om vi ska ha en liten glöggkväll imorgon, bara för att peppa upp lite inför kommande juletid :)

2008-11-14 @ 22:56:28
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja igår kom den första riktiga snön som ligger kvar på backen, har precis varit ute på en promenad och fått sådana där rosiga kinder...var ganska skönt med snö även fast jag föredrar barmark!

2008-11-16 @ 15:08:26
URL: http://idmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0