Helgens bravader.

Fredag: Hände inget speciellt. Såg film. Slappade. Härligt!

Lördag
: Jocke jobbade. Sara kom förbi och vi skrev ihop några fina rader. Fika! Liten stadsrunda. Sen skulle jag överraska Jocke med att städa lägenheten. Hann dammsuga klädkammaren och sen började dammsugaren låta jättekonstigt och så började den BRINNA!! Det luktade brandrök i hela lägenheten och jag var säker på att den skulle explodera på mig! Men ingenting hände och när Jocke kom hem konstaterade han att motorn hade brunnit. Precis vad man behöver mitt i månadaden, köpa en ny dammsugare.. Suck. Men som tur var så har Jocke så koll på alla kvitton och motorgarantin var 3 år och dammsugaren köpt i februari -06. Lovely! Sen var det dags att göra sig i ordning för bortbjudningen hos Jockes klasskompis Micke. Ja, då slant jag med plattången och lyckades på nåt sätt få hela handen plattad.. Men gick som tur var bra! Marcus och Maria kom förbi och var snälla nog att ta med deras dammsugare (tack!), sen bar det av och jag tänkte bara: "Vad kommer hända härnäst..?!" Men ingenting hände. Maten, drickat och sällskapet hos Micke (den suvernära kocken!) var mycket trevligt och bättre blev det ju då jag och Marcus vann i TP! -85:orna är helt enkelt den bästa årgången! :) Ca kl 03 var det dags att dra sig hemåt och då händer det något..JAG HITTAR EN 100-LAPP på gatan!! :D Sen går vi alla fyra in genom vår port, grabbarna åker upp i hissen och Maria säger att något ramlar ner = en 50-lapp kommer dalandes ner! ;) Senare ser vi även en till 100-lapp och en 20-lapp under hissen, nere i hisschaktet alltså. Fick tyvärr inte upp dom.. Maria och Marcus åker hem.

Söndag: Sover till kl 13.30..skönt! Jag och Maria hoppar över träningspasset. Vi städar lägenheten. Marcus och Maria kommer, vi köper pizza och en Bingolott för våra upphittade pengar. Vi är ett nummer i från en resa till Gran Canaria! Glass. Alfapet för grabbarna. Är lite bittra över att vi inte fick upp pengarna från hissen. Gör en hemmagjord "pengafångare" med en gardinstång och klädroller och går 5 trappor ner för att få "våra pengar" och uppdraget lyckas! Vi är 120 kr rikare! Haha!

Snipp, snapp, snut, så var denna helgen slut!

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha, vilken händelserik helg! :D

Gillar detaljerna.

Började ju lite dåligt med dammsugare och plattång - men sen fick du ju kompensation för det iom alla upphittade pengar. :)

Kram på dig!

2008-11-17 @ 11:13:16
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha :)

2008-11-17 @ 20:06:30
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Madde

När och vad ska ni träna på onsdag (imorgon)? Vattenjympa vill jag nog inte med på.. Men jag hänger gärna på, på ett Friskis besök så länge det inte är spinning :)

2008-11-18 @ 14:20:09
URL: http://medei.blogg.se/
Postat av: Linn

HAHA!!!

2008-11-18 @ 18:09:22
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Ida

Verkar ju ha blivit en riktigt lyckad helg i slutändan :)

2008-11-19 @ 17:11:00
URL: http://idmi.blogg.se/
Postat av: Maya

Åh herre gud, att ni lyckades.. helt galet!

Efter regn kommer solsken eller hur man nu säger :)

2008-11-24 @ 18:57:45
URL: http://mayan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0