Bland ostar och lakritsmilkshakes.

Det har varit en mycket trevlig helg! Tack alla medverkande! :) Fredag är min/vår nya slapparkväll..händer så mycket under veckorna (eller mycket plugg..), så man är alltid seg när helgens första kväll kommer = att jag bara såg en massa filmer på tv, halvsovandes i soffan och Jocke kollade på nån serie.

Lördag var det plugg igen, vi hann riktigt mycket faktiskt! Sen hade vi tjejer ost- och vinkväll här hemma. Vilka fina vänner och vilka underbara ostar! Väldigt mysigt!! Tills spökhistorierna kom igång..huvva! Påminner mig om varför jag ser på Ghost Whisper?! Superbra serie, men alldeles för läskig för mig. Sitter och håller andan ända fram till reklamen och frågar Jocke ca 20 ggr under seriens gång varför ser jag detta?! Och han förstår inte alls varför jag ser det, inte jag heller.. Men är väl för att det alltid blir bra i slutet så jag måste gråta lite.

söndagen sov jag LÄNGE, vilket jag absolut tycker jag förtjänade. Vi såg på tv en gång att man inte blir vuxen förrän man slutar sova längre än till klockan 11, vilket betyder att jag aldrig kommer blir vuxen - någonsin. Det var helt plötsligt fint väder ute (kors i taket!) så vi tog en promis. En liten tur på stan som slutade på nyöppnade (efter renovering) restaurangen Saigon och OJ så fint dom fått! Denna otroligt duktiga konstnär prydde väggarna: Hue Huynh. Sen såg vi Die Hard 4 och ja, måste säga att jag gillar Bruce (filmen var dock lite överdriven)! Vi funderade om det skulle bli en till Bingosöndag, men det slutade med film och lakritsmilkshakes hemma och Marcus och Maria. Myspys!

I veckan fick vi dessutom en helt ny dammsugare! Den suger så hårt att munstycket mer eller mindre fastnar i golvet, det är så det ska vara! Och helt plötsligt blev det rätt kul att städa (?)! Blev även ett vardagsrumsbord + ett täcke och två kuddar. Tack mamma!

Och Mormor och Morfars underbart fina lampa pryder numera vårt kök! Tack!











Är den inte underbar, så säg?!

Kommentarer
Postat av: Kiin

haha en exakt lika dan lampa hade jag i mitt dockskåp när jag var liten =)



låter som en bra helg annars =)

Kram

2008-11-24 @ 13:23:24
Postat av: Maya

Ja alltså visst är det underbart med BRA dammsugare. Jag hade en riktigt riktigt värdelös från Ica förr som enbart va snygg. (metallicröd och fälgar hade den, som på en bil) sen fick jag en ny turkos till och med 10 gånger snyggare än den förra i julklapp förra året som kanske va huuur bra som helst. och helt serri, så va nog den kanske den bästa julklappen :)

2008-11-24 @ 18:52:33
URL: http://mayan.blogg.se/
Postat av: Linn

Är det den lampan som även var din mormors favvo lampa som du trånade efter förra julen? :)

Kramis

2008-11-24 @ 19:43:48
URL: http://livetinorrlans.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag åker den 9 januari. När kommer du åka tillbaka? Vad ska du göra på nyårs? Vi ska vara med "gymnasiegänget". Kram kram

2008-11-24 @ 20:48:00
URL: http://ahlbackcaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0