Helgen i Sthlm.

För flera veckor sedan smiddes de hemliga planerna och för två helger sen hoppade jag tidigt på bussen till huvudstaden. Resan bestod som vanligt av en sovandes Julia. Vid 11-tiden kom jag fram, låste in väskan och var lite nervös över att planerna skulle gå i stöpet. Men ca en timme senare bakom Make up Stores hylla blev Pia mer överraskad än någonsin (?)! ;D Hur underbart är det inte att överraska?! (Detta kommer från fröken själv som hatar överraskningar..)
Vi strosade runt på stan ett tag, mötte upp Ninnie med en mycket trevlig fika/lunch och fortsatte sedan letandet efter "den perfekta juldagsoutfiten". Middagen blev på Kungshallen med taco, mums! Hem till Maya, göra sig klara (vilket tar ett tag för denna trio kan jag lova) och tillslut utgång på le Rouge med fina drinkar. Sedan vidare till Medborgarplatsen där det blev mat istället för dans, men lika glada var vi för det! :)
Natten bestod av en vild Bosse som attackerade mig varje gång jag rörde mig minsta lilla (noteringen: Bosse är Mayas katt), men annars sov jag som en drottning i den breda bäddsoffan (om nu drottningar sover på bäddsoffor..hm, tveksamt). Söndagen var seg..hade tänkt åka på julmarknad på Skansen, men blev stan istället. Och vips hade alla något att ha på sig på juldagen. I alla  fall en underdel för min del. Sedan åkte Pia ut not flyget och jag och Maya åt på Helmers, vilken kan ha varit den godaste focciacian någonsin! Mysigt hade vi också! Sedan var det min tur att dra mig hemåt och jag återsåg min käre sambo vid 21-tiden.

Hade en underbar helg med de fina systrarna Burman (f.d. Carlsson som jag har fått höra;)!) Kolla in Pia och Maya för mer info (ex. bilder).

Och bilder kommer senare..finns inget uttag för mitt minneskort på denna dator..

Håll tillgodo. :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh, det var så himla kul att du kom! :D

Verkligen en toppenöverraskning :)

Puss

2008-12-27 @ 16:31:37
URL: http://piabur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0